Linjasaneerausten edelläkävijä – YIT Talon Tekniikka Oy

Siinä missä linjasaneeraus tuotti monelle osakkaalle ennen harmaita hiuksia, tänä päivänä se voidaan hoitaa hallitusti ja aikataulussa.

YIT Talon Tekniikka Oy:n asiakaslähtöisen konseptin avulla syntyy valmista laadukkaasti, onpa kyse sitten ydinkeskustan arvokohteesta tai lähiössä sijaitsevasta 1960–1970 -luvun taloyhtiöstä.
– Toimintamme alusta lähtien näimme linjasaneerausmarkkinassa ilmenevät tarpeet ja lähdimme rakentamaan ratkaisuja, jotka helpottaisivat asukkaiden elämää, YIT Talon Tekniikka Oy:n toimitusjohtaja Aki Haapalahti kertoo.
Yhtiö on ollut edelläkävijänä vahvasti kehittämässä alan digitaaliratkaisuja. Esimerkiksi linjasaneerausten tuotevalinnoissa käytettävä verkkokauppamalli on ollut Talon Tekniikan työmailla ensimmäisenä käytössä ja nykyisin arkipäivää lähes kaikissa hankkeissa.

Ammattiylpeydellä – kuin itselle tehden
Yhtiön ensimmäinen urakka palkittiin Vuoden 2013 parhaana putkiremonttina, eikä ihme. Vuoden parhaaksi putkiremontiksi valikoitui YIT Talon Tekniikan urakoima hanke myös vuonna 2019.
– Linjasaneeraushankkeissa on tapahtunut merkittävää kehitystä viimeisen kymmenen vuoden aikana. YIT Talon Tekniikka on ollut vahvasti kehittämässä koko alaa, onpa sitten kyse laadullisista tai IT-järjestelmiä koskevista asioista, jotka helpottavat asukkaan elämää putkiremontin keskellä, Haapalahti valottaa.
Tämä asiakaslähtöisyys näkyy ja tuntuu projektin joka vaiheessa aina tiedottamisesta ja tuotevalintojen tekemisestä huoneistokatselmukseen, rakentamisvaiheeseen ja takuuaikaan asti. Isokin remonttikokonaisuus on Haapalahden mukaan selkeä projekti, kun se toteutetaan hiotun prosessin mukaisesti.
YIT Talon Tekniikan työmailla tiimiä vetää hankkeesta vastaava projektipäällikkö. Työnjohto ja asiakaspalvelu toimivat tärkeänä osana tiimiä. Projektipäälliköiden esimiehinä ovat työpäälliköt, jotka puolestaan vastaavat omalta osaltaan siitä, että työt etenevät suunnitellusti ja että asiakas saa sitä mitä on tilannut.
Avainsanoja onnistumisessa ovat projektinhallinta ja hyvä tiimityöskentely. Kyse ei siten ole vain vahvasta ammattiosaamisesta, vaan myös henkilökemioista.
– Vuosien varrella olemme huomanneet, että hyvä yhteishenki ja tiimityöskentely ovat avainasemassa hankkeen onnistumisen kannalta, hän huomauttaa.

Digitaaliratkaisut auttavat onnistumaan
Ajantasainen tiedonsaanti jouhevoittaa projektin etenemistä. Juuri tiedottamisen puute on perinteisesti ollut se kipupiste, johon mahdolliset ongelmat kulminoituvat. YIT Talon Tekniikan digipalvelut vastaavat tähän haasteeseen.
Asukasportaalin kautta asiakas pääsee tekemään tuotevalintoja ja keskustelemaan urakoitsijan kanssa mieltä askarruttavista asioista. Eri osapuolten käytössä on myös projektidokumenttipankki.
– Kehittyneimmät aikataulunhallintaohjelmat ja laatuohjelmistot varmistavat, että meillä on koko ajan reaaliaikainen tieto työmaatilanteesta. Tämä tukee työnjohtoa sen tärkeimmässä tehtävässä, eli työmaan juoksevien asioiden hoidossa, Haapalahti summaa.
Linjasaneerausten ohella YIT Talon Tekniikka tuottaa asiakkaille lisäpalveluita kilpailukykyiseen hintaan.
– Laajan tarjooman myötä moni As Oy:n osakas tilaa meiltä lisäksi erilaisia muutostöitä, kuten keittiö- ja huoneistoremontteja. 42 miljoonan euron liikevaihdosta merkittävä osa tuleekin osakasmuutostöistä, Aki Haapalahti toteaa lopuksi.

www.yit.fi/korjausrakentaminen/talontekniikka

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
2020_ARI_banneri_468x100_120dpi

Uusin lehti

Liity Facebook -ryhmään

Tilaa uutiskirje

Kooste rakennusalan tärkeistä uutisista
sähköpostiisi kerran viikossa.

Tulevat tapahtumat

Tuoreimmat uutiset

 

 

 

Sivustolla käytetään evästeitä, joilla voimme parantaa sivustoa ja käyttökokemustasi sekä kohdentaa markkinointiamme. Osa evästeistä on sivuston toiminnalle välttämättömiä. Lue tietosuojaselosteestamme, miten käsittelemme evästeisiin liitettyjä tietoja.